lørdag 30. mai 2009

For en gledens dag!

Åh... nå er det bare å nyte at man lever. Idag våknet jeg opp til strålende vær og med visshet om at jeg skulle på låvemarked. Ikke nok med det men i kveld skal vi oppover til hytta der vi skal grille og kose oss. Litt jobbing blir det også men det gjør ikke noe.

Nå skal jeg vise dere alle godbitene jeg fant, vil også legge til at jeg bare hadde med meg 500kr. Syns jeg fikk kjempe masse for det.

Jeg kjøpte to av disse stolene, det var så moro for sånne ar jeg sett etter lenge. Og dette lekre serveringsserviset fra porsgrunn porselen med søte små blomster på.
Jeg har også lenge sett etter et slikt gammelt speil med børste, egentlig i sølv, men dette i messing var også flott. Enda et søtt lite fat med nydelig rosekant som ligger under.

Litt praktisk til kjøkkenet fant jeg også. To bakeboller fra figgjo, med presset kant, en annen bakebolle med hank og helletut. Og til slutt en liten smørbakk, en sånn en har jeg også sett etter en stund.


Jeg er jo svak for ting med rosemønster, å denne lille skålen fikk ikke stå igjen. Hva den glassvasen egentlig er til det vet jeg ikke, men syntes den var så lekker. Tenkte at den kunne være fin å servere nøtter, eller småsjokolade i. Enda en flott fat som sikkert kommer til å gjøre seg god i tallerkenhylla mi.



Til slutt disse tre lekkerbiskene fra figgjo. Et sausenebb i hvit, så kjekt for jeg har ikke noen fra før av, og siden det er hvitt så går det jo til alt. Og så to fater ett i lysblå og ett i lysgrønn. Det ene er rundt og det andre avlangt. Så nå kan jeg servere med masse flotte fat i sommer:)
Jeg kjøpte også en hau med norgesglass, men disse har jeg ikke tatt bilde av, for de må virkelig vaskes først.
*
Håper dere alle sammen får en flott pinse. Da drar jeg på hyttetur:)




11 kommentarer:

Hanne sa...

Åh, du allstyrendes. For et kupp! Sånn låve med låvesalg vil jeg også ha i nærheten!
Kos deg på hytta!
Pludrehanneklem

Lykkelita sa...

Herlighet - for 500 kr?? Det er jo helt vilt! Kan ikke annet enn å si gratulerer.
Kos dere på hytta!
Klem fra nord:)

Vibeke sa...

Guri malla SÅ MYE fint, dette var virkelig litt av et varp Japsee!:)

Fortsatt strålende pinse til deg,
klemmer fra Vibeke.

Ofelias Hus sa...

Så mycket fint du fick för en sån liten penning...

Allt var fint, men glas bonboniern
var finast tyckte jag...

Trevlig helg,
Kram
Anette

Besta sa...

Foe noen flotte kupp du har gjort. gratulere. Så fine bilder også, rammen rundt var nydelig.
Kos deg på hytta.
Klem Marilyn

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du verden så heldig du har vært!
Så masse flott, også for 500kr??
Er det mulig!!
Ønsker deg en herlig hyttetur,og fortsatt fin pinse!
Skulle gjerne ha vært på hytta selv jeg,men det er jo fint her hjemme også da, herlig sommertempratur og sol!
Og så har jeg fått luka og stelt i hagen.
Stor klem!!

Josefine sa...

Hei vennen mine:)

Så mye flott du fikk for den prisen! Men så er nå du flink til å finne ting også da:)

Har shoppet litt på ferie jeg også...lopper er virkelig billig hos våre naboer!

Håper du har hatt en fin pinse...nyt restene av den:) Stor klem fra meg til deg

moa sa...

hei kjære deg -
håper du har fått kost deg masse i pinsen på hyttetur...og ikke bare jobbet! ...jobbe i denne varmen er jo bare helt håpløst - puh!!!
ja tenk, nå er det under en uke til vi skal treffes, blir spennende! Men jeg tenkte - du kommer jo med toget!? sant..? da vil det lønne seg for deg å gå av på nationalteateret stasjon..for spisestedet ligger rett i nærheten derfra!
moaklemmer

Vårt Hus sa...

Jeg beklager så mye kjære deg. Jeg var så sikker på at jeg hadde svart deg tilbake at jeg godt kan bli med i gi videre leken. Ikke meningen. Håper du har hatt en flott pinse feiring.
klem Yvonne

MariMaja sa...

Herlig blogg du har;)
Følger gjerne her;)
Klem fra Maja

Solveig sa...

Wow!!
Hvor mye du fikk for pengen dine!
Du er virkelig flink;)
Skulle dratt på slike steder med deg skjønner jeg.
Åh,nydelige stoler:):) Slike er så vakkre! Porselen får man jo heller aldri nokk av,hehe!
Du gjorde et godt kupp nå ja:)