søndag 24. mai 2009

Vi har et sted...

...som er så hærlig.
Familien min eier en skog, og hele året er vi der oppe og koser oss i hytta. På våren står det mye arbeid på planen, vi utvinner ved derfra, til privat bruk. Og dette er jo litt av en jobb, men vi får jo gratis ved og vi får vært masse ute i naturen.
Rundt hytta står det nå masser av markjordbærplanter i full blomst. ved St.Hans tider er disse søte og gode. Rørte jordbær på nystekte vafler gjør underværker en sensommerdag.

Jeg har også plukket MASSER med blomster når jeg var der oppe. Så nå lukter det så godt her. Jeg har satt mye hegg i gangen og på kjøkkenet, så den deilige lukten sprer seg gjennom huset, liljekonvaller står også rundt omkring og sammen skaper de en nydelig lukt.Vi har også fått tid til en tur, først nede langs elven, og så opp i skogen.
Og der var vi så heldig å få se en liten elgkalv. Det er jo litt skummelt for da er jo moren rett i nærheten og den kan jo angripe. Ikke det beste bilde, men jeg var jo heldig og fikk knipset noe.

Nå sitter jeg i sofan og kjenner jeg er sår i alle muskler etter all jobbingen, men det føles også godt på en måte. Sammen med en litt solbrent hud og noen ferske myggstikk så kjennes det godt å tenke på at nå er sommern virkelig nær. Jeg gleder meg bare til helgen når vi skal opp dit igjen.
Håper alle dere også har hatt en flott helg. Og så må dere har en flott ukestart:) Klem fra meg

10 kommentarer:

moa sa...

hei kjære vennen -
..skjønner godt du er sliten...!
jammen står dere på! maler, hogger ved...og her har jeg sittet og spist sjokolade, hihi...
så skjønne naturbilder fra deg i dag, nydelig elgkalv...
..ja du vet denne koppe-dillen min, stanser jo aldri..
har du fått med deg liste og stedet vi skal treffes inne hos erteblomsten..?
jeg har ikke vært på det spisestedet før, men det skal visst være veldig koselig der..blir spennende!
nå er det strax natta på meg!
ha en fin ukestart i morgen -
stooooor moaklem

Størhuset sa...

Nydelige og stemningsfulle bilder, takk for hilsen, har vært lite innom blogger i det siste, så det er masse å ta igjen. Plukker blomster om dagen jeg også, har også tre barn som vet at mamma elsker blomster, så de kommer stadig med buketter:0)
Er en deilig tid vi er inne i nå. Deilig å være sliten når du har vet du har gjort noe nyttig, og har sånne skjønne omgivelser.
Ha en fin ukestart, har mange innlegg og bilder som jeg håper å få tid til å legge ut fremover.

moa sa...

hei igjen -
vi får visst aldri lagt oss i dag vi..hihi
det ligger i en sidegate fra karl johan, så det er ikke langt å gå fra oslo s...
smart å ta toget, så slipper du stresset med å finne parkeringsplass..
nå er det natta - sov godt!!!

Besta sa...

Det høres flott ut men jeg skjønner godt at du er sliten. Ta det litt med ro også og kos deg.
Ha en fin uke.
Klem fra Marilyn

Hanne sa...

Det er en god måte å være sliten på, når man har brukt kroppen til ei skikkelig arbeidsøkt.
Høres ut som ei veldig fin helg. Nå ønsker jeg deg en super uke!
Pludrehanneklem

Lykkelita sa...

Så herlig med et slikt sted. Det er nettopp det vi akkurat har gått til anskaffelse av. 250 mål eiendom, det meste er skog, så her,blir det vedhogst:)
Morsomt å treffe på elgen, jeg elsker elg - de er så grasiøse og vakre, og så akkurat passe skummel:)
Ha en herlig dag og takk for flott innlegg:)

Magdalena sa...

klart du er sliten,- men for et herligt sted...

fin uke vider...

magny***

Unknown sa...

Hei igjen!
For et herlig bilde av elgkalven, da! Jeg er vokst opp på Hedmark og vet godt at med kalv følger som oftest ku...best å være forsiktig..

Så deilig med skogliv og flott å kunne utvinne egen ved, men mye jobb!

Ønsker deg en deilig ukestart, kjære bloggevenn,
god klem fra Nanni

Hulda sa...

Ja, slike hytter, og skog er deilig å kunne komme til. Har nettopp lagt ut et hytteinnlegg selv. Flotte naturbilder du har tatt.

pepperkverna sa...

Så herlig med et slikt sted! Hege