mandag 15. desember 2008

Helgen, tulipaner og julestemning

Noen ganger må man sette igang julestemningen selv. Det er ikke som når man er liten lenger, da julestmningen bare var der 1.des. Og man drømte om julaften hver kveld. Nei nå er man blitt "voksen", og man har ansvar, mye man skal ordne, jobb og mange ting og tenke på. Selvom adventstiden er en ventetid, der man skal kose seg, og planlegge gleder man skal gi bort til jul. Ikke nødvendigvis store dyre gaver, men sammholdet og den gleden av å bare være sammen. Men desverre så kommer ikke julestemningen til meg på den samme måten lenger. Den har forsvunnet i et samensurium av gavekjøp, jobbstress og jule-planlegging.

Hva gjør man da?! JO man ber inn til noe som minner en veldig om jul, og som gir en god følelse. Og hva er vel bedre da enn å stå opp sent på søndag. Sitte i pysjen og pakke inn julegaver, fyre opp adventslyset og be familien inn til julemat.
Ja, det var det jeg gjorde. På søndag ble det familiemiddag, pinnekjøtt og riskrem. Kjempegodt og en genial medesin for å sette igang julestemningen. Så i kveld går adventsdukene av, og juledukene kommer på. Kongerøkelsen fyres og stemningen er på topp. Joho! Nå er det jul.





Her får dere se de fine tulipanene jeg fikk av mamman min på søndag. Koselig i et norgesglass på kjøkkenbordet.



Som dere sikkert vet nå er det jo ikke manko på svibler hos meg;)



Vakkert og nostalgisk syn, med blonder, blomster og norgesglass.


Jeg fikk også dette flotte bilde av min mor. Det er ikke så stort, men det er bare så koselig.

Og det står:

Lykken er en skatt i ditt indre, en glede som ingen kan hindre.

Kjempefint dikt, å så koselig å ha på veggen.

Håper dere andre også har hatt en fin helg.

7 kommentarer:

Josefine sa...

Hei! Så fint dikt og så koselig julestemning det var her. Gratulerer så mye med awarden!! Og tusen takk for at du ville sende en til meg, du er så skjønn. At du syntes bloggen min er hjemmekoselig er et av de fineste komplimentene jeg har fått om bloggen,.. og det varmet mitt hjerte:)Ønsker deg en fortsatt fin uke, stor klem fra Josefine

Størhuset sa...

Så nydelig julestemning det er hos deg, nettopp derfor så ville jeg gi deg en award, masse flotte stemningsbilder, hvertfall ikke kjedelig bloggen din!
Så fint du liker bloggen min, og takk for awarden:0)Ha en koselig uke nå rett før jul.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så fint du pynter!
Virkelig julekoselig...
Tusen takk for awarden! Jeg ble så overasket, du aner ikke!! Det var morro.
Ønsker deg en super kveld!!

Mia sa...

Nei, det er ikke alltid like lett å komme i julestemning som voksen. Men "oppskriften" din høres veldig fin ut, og er faktisk noe jeg selv til en viss grad har fulgt - det med sen søndag morgen, gavepakking og det å invitere venner til pinnekjøtt; vi hadd vårt årlige pinnekjøttlag på lørdag og da kom julestemningen også da gitt!

idémakeriet sa...

Vad roligt att du ville vara med i tävlingen, tyvärr hade du inte tur.
Jag hade så gärna uppfylld dina önskningar med men det får vara en annan gång.
Hela veckan gäller det fraktfritt leverans när du beställer något ur webbutiken.
Ha det så bäst.
Kram Gerda

Som mine dager er sa...

Kjære deg. Hjertelig takk for nydelig award. Denne har jeg ikke fått tidligere, så tusen takk!

Også beklager jeg at jeg er sen med å svare. Lange dager på jobb, og tror du sannelig ikke formen ble dårlig igjen. Så nå sitter jeg her og hoster og mekrer og de brenner i hele brystet. LIgger langflat på sofaen. Pokker ... Jeg er så sliten av å være sjuk!

Men man blir frisk til slutt vettu. Så jeg må holde motet oppe.

Det norgesglasset med tulipaner i var kjempefint. Det skal jeg sannelig huske når tulipan-sesongen begynner for fullt i januar/februar. Kjempesmart, og så sjarmerende. takk for tipset.

Ha en fin førjulsuke. Klemmer kommer herfra.

Solveig sa...

Hei hei:)
Så utrolig koslig dere har hatt det da! Kjempe kos med familie middag rett før jul,det blir det julestemning av:)

Kjempe fint med tulipaner i et norgesglass med flotte blonder på:) Så enkelt,men så vakkert!
Du hadde det veldig fint på bordet ditt, mye fin pynt;)

Så flott ramme og dikt du fikk!
Flotte ord som stemmer:)

Huff synes det går for fort mot julaften jeg nå,lurer på hvor året her ble av,hehe!

Ønsker deg en super dag!!