mandag 1. desember 2008

Gjenbruk & advent

Ja da er tiden kommet til å tenne det første lyset. Dette ble gjort ca kl.12.00 i formiddag, det var nesten en lettelse å tenne det første lyset, som en åpning på adventstiden. Nå kommer alt det jeg venter på etter sommeren. Alt blir også så vakkert og stemningsfylt i lyset av adventstaken. Det ble en sen frokost, med egg og bacon, kjempe deilig, emn ikke lenge etter var det avsted igjen. Da skulle vi hjelpe et vennepar av oss som også holder på å pusse opp et gammelt hus. Vi fikk gjort mye, så det blir bare en liten dugnad til der oppe til søndagen før jul.

Jeg skrev tidligere og at jeg samlet på kopper. Og at jeg somregel bare ville ha en kopp og en skål. Men at jeg fant en asjett, kopp og skål på et bruktmarked som jeg ville ha hele settet av , men som de ikke hadde. Ved en tilfeldighet på finn.no fant jeg litt mere. Her ser dere det er bare tre kopper i alt, men det er ikke alltid alle drikker kaffe. Ellers har jeg jo andre kopper å spe på med. Følte meg skikkelig heldig, rart når man pluttselig finner noe man vil ha men som man ikke leter etter. Det er også en del tallerkner, skåler, sukkerskål og fløtekopp.
Jeg ble så glad når jeg fant det. Det er brukt, fint og passer til noe jeg alt har. Kan det bli bedre?

Har også kjøpt meg et vitrineskap. Brukt selvfølgelig. Dette står på kjøkkenet, og skal males hvitt, jeg skal også sette på samme knotter som jeg har på innredningen. Sånn at alt passer litt bedre sammen. Gleder meg til å male det, sånn at det passer litt bedre inn, men om det blir gjort før jul, det er ikke sikkert. Ja det var alt fra meg, og nå begynner det å bli sent. Så jeg sier god natt til dere gutter og jenter der ute.


2 kommentarer:

Størhuset sa...

Så fine kopper, har endel av sånt selv. Elsker alt sånt. Blir spennende å se hvordan skapet blir, er jo så gøy å kjøpe gamle ting og pusse opp. Mer moro det enn å bestille nytt, miljøvennelig er det jo også. Ha en god dag, her var det tre spente unger som skulle ha opp kalender idag:0)

Solveig sa...

Så nydelige kopper:)
Og den fløtemugga og sukkerskålen var fin da!!
Pleier ikke å være så mange kaffe drikkere. Kanskje de som drikker te kan få en annen kopp?

Kjempe fin adventsstake du har:)

Det skapet er kjempe fint synes jeg! Så gøy med gjenbruk og:)
Og somregel mye billigere enn nytt så;)

Koslig frokost dere hadde!
Godt med slike søndager.

Hm, brødoppskrift.. Skal se om jeg får lagt ut en på bloggen:)
Jeg er litt:slenger oppi litt av dette,litt av dette men følger litt fra oppskriften.

Ønsker deg ei super ny uke:)