mandag 23. mars 2009

Kan jeg friste med litt iskrem?

Ja iskrem frister vel både små og store. Og da er det ekstra morsomt å ha laget den selv. Og når man ikke trenger noen fancy iskremmaskin eller mange timer er det jo flott og kunne ta imot skryt for noe som smaker kjempe godt.

Min kjære svigermor ga meg en flott oppskrift på en super enkel iskrem, den kan også lages som iskake, men nå skal jeg vise dere hvordan lage den på 5 min og putte den rett i boksen;)

Dette trenger du:

*Philadelphia ost (vanlig, ikke lett)
*4 eggeplommer
*Melis
*3dl. kremfløte
*Frosne bringebær (valgfritt)



Visp kremen lett, ikke stiv, tilsett melis. Så søt som du liker den.

Miks eggeplommene og philadelphia osten sammen med en stavmikser, søt også dette med melis.



Vend de to forsiktig sammen.

Knus de frosne bringbærene, og tilsett 2/3 av dem i røren. Hell så røren over i en boks, og tilsett resten av bringebærene, rør de forsiktig inn med en teskje. Dette så ikke alle bærene skal sekke til bunnen av iskremen.

Dette er en virkelig flott iskrem. Kjempe god og kjempe lett. Bringbærene kan man selvfølgelig bytte ut med andre bær eller smaker.
Vil man heller lage dette til en iskake, knuser man noen degestive kjeks i bunnen av en kakeform, heller røren over og så knuser noen flere kjeks og smuldrer over på toppen.
Håper dere liker den og lykke til, til dem som vil prøve. Ha en ellers flott mandag. Klem fra meg.



6 kommentarer:

Josefine sa...

Neimen kjære deg...så grei du er som kommer med oppskrift på iskrem.
Den så kjempegod ut! Lekre bilder du har tatt også. Ha en fin kveld, klem fra meg:)

moa sa...

oj - denne så jo bare supergod ut!
denne skal jeg prøve ut - elsker iskrem mmmmm...
takk for oppskriften - u er grei som deler med oss:0)

nattaklem fra moa

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vist kan du friste med iskrem!!
Denne så kjempegod ut, og lettvint også:)Den må nok prøves snarest.
Kjekt at du deler oppskriften med oss, alltid morro å prøve noe nytt!
Ønsker deg en flott dag!

Mia sa...

Dette så da unektelig både fristende og lett ut! Jeg har ikke noen fancy iskrem maskin, og har aldrig prøvd meg på å lage is hjemme, men jammen ble jeg fristet nå!

Solveig sa...

Så flink du er:)
Hjemmelaget iskrem høres veldig godt ut!!

LIVS LYST sa...

Mmmm.... så deilig da!
Hilsen Ljo