torsdag 20. november 2008

Bringebærmuffins

Jeg har hatt fri idag. Å da tenkte jeg at jeg skulle benytte muligheten til å bake litt. Jeg er veldig glad i å bake muffins. Og da spesielt bærmuffins. Så da ble det bringebærmuffins idag, jeg har masse bringebær i fryseren etter høstens plukking på hytta. Å de kom godt med.

Siden svigermor kom en tur på besøk, ble det litt kaffe kos forran peisen. Passer meg kjempe bra nå i høtsmørket.



Oppskrift:

310gr. hvetemel

125gr. sukker

2ts. bakepulver

2ts. vaniljesukker

2 egg

3 3/4dl melk

150gr. smør

bær: tørkede, fryste (puttes i muffinsen fryste, ikke tin dem) eller ferske

*Bland alle de tørre ingrediensene og lag en grop i midten.

*Pisk lett sammen de to eggene og bland dem med melken, og bland deretter dette med det tørre.

*Hell så i smeltet smør (kaldt)

Deretter heller du røren i formene. Så putter du ca. 5-6 bær i hver muffins. Stek dem midt i ovnen på 200grader i 20-25min.

Denne røren gi ca 12muffins i 1dl former.

Selv må jeg si at denne muffinsrøren er den beste som finnes, den har ALDRI gått galt for meg, de er alltid like perfekte, og de smaker himmelsk.

3 kommentarer:

Anitas hus sa...

Hei,
takk for koselig hilsen på bloggen min!
Muffinsene så veldig gode ut, så jeg tar med meg en på vei ut mens jeg ønsker deg en riktig god helg^^,
Klem:O)

Mia sa...

Ååååh, det er jo så godt med muffins, selv om jeg ikke har prøvd å bake de selv. Men med denne oppskriften er det jo mulig å prøve seg... Takk for den.

Renathe sa...

Hei!
Tenkte jeg skulle lage noen muffins i dag med bringebær i, og kom over oppskriften din. Den falt godt i smak hos meg og mine gjester, så nå er det tomt. :) Takk for god oppskrift!