søndag 16. november 2008

Billige interiør tips


Lyslykt:

Rund omkring i billigkjedene så får man ofte kjøpt lykter som dette. Eller kanskje du har noen liggende som du ikke bruker eller har gått litt lei og vil fornye. Du får dem helt ned i hundre lappen. Selv fikk jeg en to pk. av denne typen til 200kr, og den kan brukes til mye mere enn som lykt.



Jeg har delt den opp i tre deler. Disse kan jo spray lakkes akkurat hvilken farge man vil, og dandere dem på mange måter. Dette er bare noen eksempler.




Kroken er fin til å henge pynt på. Og nå som det nærmer seg jul så kan man jo finne frem en fin kule og pynte den med.


Selve glasset i lykten har jeg gjort om til en glassklokke. Kjøpte et billig lysfat og vips ble den en helt ny ting.






Stativet som glasset henger i har jeg hengt opp på kjøkkenet. Den er så fin å putte en liten skål i, og ha eks. hvitløk eller andre småting i. Skålen var et loppemarked funn som ikke kostet mere enn et par kroner.


Dette var tre nye gjennstander av en lykt som jeg har gått litt lei. Moro med litt forandring. Og angrer man er det jo bare å sette dem sammen igjen.




Hattehylle:

Dette var en gammel hattehylle som hang i huset når vi kjøpte det. Det er sikkert mange som har sånne liggende i boden eller på loftet. Og ikke vet helt hva man skal gjøre med dem.


Jeg byttet toppen, som besto av planker med mellomrom. Med en hobbyplate i tykkere tre som tåler litt mere vekt. Og den gjorde seg fint på kjøkkenet, og den kostet meg ikke mere enn litt maling og en hobbyplate.

Potteskjulere:
Jeg kjøpte tidligere to potteskjulere som egentlig var ment til orkideèr. Disse kan man få for en billig penge. Og kan brukes til mere enn potteskjuler.


Disse har fått nytt liv på kjøkkenbenken som jeg bruker til å ha kjøkkenredskaper i. Ypperlige fordi du ser lett hva som er i dem.

Håper dere fikk noen nyttige tips fra meg. Jeg liker å bruke ting jeg alt har eller som er lette å få tak i. Gjennbruk er også viktig. Og moro å skape nye ting av noe man alt har.

5 kommentarer:

Hulda sa...

Ser at du er en av de som følger bloggen min, så koselig. :) Har ikke helt funnet ut av hvordan man gjør det, skal se på det.

Mia sa...

Oi oi, her var det da mange artige og billege idéer til pynt og nytte. Det er jo hyggelig at ikke ting alltid må koste mange penger.

Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Hyggelig også at du tenkte på meg med utfordringen.... men jeg pleier (dessverre) ikke å være så god til slikt. Håper jeg er tilgitt... men som sgt, jeg setter pris på at du tenkte på meg.

Josefine sa...

Hei:) Så fine tips du kommer med og så fin hyllen din ble.. lurt!
Du er virkelig en kreativ sjel må jeg si:) Ønsker deg en koselig kveld,klem fra Josefine

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så mange fine tips, riktig lurt det der!
Har dessverre ikke fått svart på utfordringen ennå, skal prøve å få gjort det .
Ha en flott kveld!

Solveig sa...

Wow!
så mange gode tips:):)
Du er virkelig ny tenkende ja!