mandag 18. mai 2009

Jeg har en bestemor...

...som er så absolut vært å besøke. Og idag har jeg gjort akkurat dette. Og mens vi sitter å blåser på hver vår kaffekopp kommer vi til å snakke om duker.


Jeg kunne skrevet at bestemor spratt opp for å vise meg alle de flotte dukene hun har, men jeg må nok skrive at hun rullet angasjert ut av kjøkkenet og inn på gjesterommet. Hun sitter nemlig i rullestol:)Hun mener selv at hun har 1000 duker, og ville gjerne at jeg skulle ta med meg noen hjem. Det er ikke alle som liker gamle duker med små monogrammer og vakre broderier, det passer meg veldig bra.


Jeg fikk med meg 4 duker hjem. Den ene har fått plass her i stuevindet, her henger den mest på prøve men det er nok mulig dette er plassen den kommer til å henge.


Resten av dukene ligger nå i skapet på kjøkkenet og ser flotte ut.
Jeg elsker duker jeg får av mine besteforeldre, de liker det jeg liker; blonder og broderier. Her ligger det flere duker jeg har fått opp gjennom. Dere kommer sikkert til å se mere av dem meg tiden:)


Ha en flott kveld alle sammen! Å husk å besøke deres besteforeldre:)

12 kommentarer:

moa sa...

hei...
så koselig å besøke bestemor..
jeg har en igjen i live, resten er dessverre borte..
men for noen skjønne duker du fikk med deg hjem - grattis!!
ekstra koselig er det jo at de kommer fra slekten..
Jeg har vært på stor-shopping i dag med 2 bloggere(erteblomsten og kardemomme-kjersti) vi har trålet oslo`s fretexer, snella petronella, tebutikker og purpur..fikk tak i de skjønneste gamle kopper, skåler og asjetter..kommer nok på bloggen snart! er så fornøyd, det å finne vakre skatter til billig penge!!
stor klem fra meg..

Josefine sa...

Heisan:)

Gratulerer med de fine dukene! Så heldig du er som har en bestemor i live:) De må man besøke så ofte man kan...

Ønsker deg en fin uke min venn,...så snakkes vi om 14 dager, stor klem

Torunn sa...

Så lekre duker du har fått! Nostalgisk og flott.

Jeg skal være med å rydde på farmors loft i sommer og der vet jeg det er en hel haug med skatter :-)

Klem

moa sa...

hei igjen -
bor du langt unna oslo ?
det er jo bloggtreff den 6 juni..om du har tid og lyst hadde jo det vært så hyggelig da!
da hadde du fått truffet flere..

moaklem

Mia sa...

ÅÅååh, så heldig du er som har en slike herlig bestemor med 1000 duker! Og at du har fått fire av dem også da! Nydelige er de, og jeg er sikker på at du kommer til å ta godt vare på dem og å sette stor pris på dem.

Jeg, for min del, setter stor pris på dine alltid så koselige hilsener hos meg. Veldig hyggelig, og noe som virkelig gleder!

Min stil sa...

Heisan du. Så heldig du er som får slike vakre duker av bestemoren din. Ta godt vare på de, og bestemoren din...
Klæm Susanne

moa sa...

hei igjen og igjen, hihi..!
det er duften av erteblomsten som arrangerer det..bare skriv en kommentar inne hos henne, så er du med!!!! det kommer til å bli kjempehyggelig! vet at det flere som bruker 1-2 timer inn til oslo, av de som kommer...men det er jo på dagtid, så det blir jo ikke sent!! Da gleder jeg meg til å hilse på deg! nå er det natti-natt!
klem

Crinoline sa...

Hei.Så hyggelig at du setter pris på de vakre dukene.Jeg har også noen etter min mormor.Ønsker deg en fin kveld.

LIVS LYST sa...

Hei hei!
Tusen takk for besøket inne i min blogg og kjempe koselige og oppmuntrende ord!!

Soverommet er mitt favorittrom i huset også. Jeg vil gjerne ha litt mer sånn i stuen også. Men da må jeg ta ut en del ting og male noen møbler i pastell. Kan godt hende det blir slik etterhvert ja!!

Ha en kjempe fin tirsdag! Og så gøy at du fikk disse gamle dukene av din bestemor. Herlig! Arvede vakre ting. Det kan ikke bli bedre ?!!!!

Hilsen L-jo ;O)

Hanne sa...

Så utrolig heldig du er, som har en bestemor å besøke, og som attpåtil går hjem derfra med sånne klenodier. Flotte duker!
Ønsker deg en fin, fin dag!
Pludrehanneklem

Lykkelita sa...

Flott oppfordring - jeg tilbragte 17. mai med mine bestemødre:)
Nydelige duker du har fått, jeg setter også stor pris på det jeg arver fra farmor og mormor, for det første er det vakkert og for det andre er det av stor verdi. Nettopp fordi giverene er noen av de viktigste i livet mitt.
Flott innlegg!

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Hei!
Du er utrolig heldig som har en bestemor, jeg hadde kun farmor da jeg vokste opp, og mistet henne da jeg var 22.
Hun var jo fra den generasjonen hvor alle duker til hverdags og høytid ble brodert, så jeg har noen få.
Klem fra M