torsdag 26. februar 2009

Komoden min er nesten ferdig...

Når jeg var 14 fikk jeg denne komoden av pappa. Jeg syntes den var veldig flott da. Og den har blitt med på noen flyttelass. Og jeg liker den fortsatt, passe størelse og god plass i den.

Men nå syntes jeg den trengte en make over.

Så nå kan dere følge min komode, fra kjedelig furu; til shaby.
Den var lakket furu, så den fikk seg en god omgang med pussemaskinen. Etter dette ble alt støvet tørket av.

Så fikk den et strøk med grå maling. Jeg blader fargen selv, da får jeg akkurat den nyansen jeg vil ha. Når grå malingen har tørket gnir jeg et te-lys på de stedene jeg vil
at den skal se slitt ut. Deretter fikk den seg to strøk med hvit maling.


Da er det bare å pusse. Jeg har brukt pussemaskin til dette også. Men da en et gammelt sandpapir, sånn at det ikke tar så mye.


Da blir resultatet dette.
Jeg mangler knotter, men jeg vet hvilke jeg skal ha, så jeg må vel en tur på byen i morgen;)
Ønsker dere alle en flott dag. Her er solen fremme og det er helt nydelig.


7 kommentarer:

PillePalle sa...

Komoden hat blitt kjempeflott! Jeg er veldig glad i grå fargen. Noen av mine hyller er grå - deilig :)
Utrolig hva litt farge kan skape!

Hilsen fra Pillepalle

Mariann sa...

Den ble jo kjempelekker! Du er velig flink. Flott arbeid ;-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Skal si den ble lekker!!
Så masse flinke folk her i blogglandia at jeg blir helt satt ut...
Komoden din ble super!!!
Ha en flott kveld:)

Torunn sa...

Kommoden ble kjempefin den! Utrolig hva litt mailig gjør :-)
Istappene er ikke så farlige som de ser ut til.... det er nemlig tak under, så vi slipper å få de rett i hodet når vi går ut døra .-)

Crinoline sa...

Kommoden din ble kjempefin-håper du finner knotter som passer.Natti,natti

Bling - our elf on the shelf sa...

Komoden din ble jo riktig så lekker. Har noen møbler her som skal ha en make over også, må bare finne tid til å starte med det :)
men du og du så flott det blir.

Ha en fin dag :)

Solveig sa...

Wow, for en forandring!!
Så gøy å se hva maling og litt arbeid kan gjøre med et møbel:)
Ser jo gammelt ut også.
Så flink du er:)