mandag 13. april 2009

Solen tok en pause...

...idag. Men det har den vell fortjent etter å ha varmet alt levende i nesten hele påsken.
Noen regndrypp kom også, så da var det greit å ta ut kalkposen og gå over gresset.


Det er også greit å få gjort litt inne selvom det frister og bare være ute. Om våren er det nesten en uskreven regel at rengjøring av huset står for tur. Jeg har kommet godt igang nå i påsken, men idag fikk jeg jeg begynt på de tingene som tar litt lengre tid.
Nå er påsken pakket bort, og hverdagen står på dør. Så jeg tyner det siste ut av fridagn ved å ligge på sofan. Noe jeg ikke har gjort i påsken, så nå bare slapper jeg av.
Kos dere folkens. I morgen er det jobb igjen;)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Masse flotte bilder vennen.
Liker å lese bloggen din selv om jeg ikke er så flink til kommentarene.

Nydelig farge på hjørneskapet.
Skal bli flott med hekk også :-)

Solveig sa...

Så fine bilder:)
Det første der, så utrolig nydleig sukkerskål! Ser du har et slik Figgjo fat som jeg ønsker meg;)
Lekkert!
Vi har også vært heldig med været i påsken, en dag eller to uten sol får vi klare!

Ha en super dag:)

moa sa...

hei på deg -
alltid så koselig, når du kommer innom bloggen min, og legger igjen de hyggeligste kommentarer - det setter jeg så stor pris på!!
..så nydelige bilder du viser i innlegget ditt, av den gamle kannen og fatet, helt herlige..! er det arvegods, eller kanskje loppefunn!? flotte var de uansett..Så koselig du likte koppen min, den så jeg på bloggen til erteblomsten for lenge siden (men klarte ikke å glemme den..) så var hun så snill å kjøpte med en til meg..fra en lokal keramiker der hun bor...Hør med henne, om du har Veldig-Veldig lyst på en..
..ha en fortsatt hyggelig kveld -
moaklem

Solveig sa...

Det er nokk mange av blogge damene som hadde blitt fortvilet hadde de sett alle de fine møblene som gikk på bålet.. Ens skrot,en annens skatt;) MEn det er vell bare bra vi er forskjellige.

HA en fin fin vår dag:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Skulle gjerne ha tatt fatt på vårrengjøringa jeg også, men nå på denne tida er det mye mer fristende å være ute:) Er jo så mye å rydde ute etter vinteren, men det er slikt jeg koser meg med.
Gå der med riva og bare la tankene flyte fritt...og det kommer gjerne en masse ideer å trenger seg på også hi hi..Får ta rengjøringa når sola går ned.
Den sukkerskåla di var så nydelig, fatet også:)Flotte bilder!!
Ha en fin kveld:)