onsdag 15. april 2009

Innetid med tanker om utetid

Det er ikke alle dager man har mulighet til å være ute å kose seg i hagen selvom det er det man ønsker mest. Men tiden kan man bruke godt til å planlegge hva som skal gjøres ute de nærmeste månedene.



Det er ennå koselig å fyre lys om kvelden. Og når man da sitter og å titter i plantasjens hagebok blir man inspirert, og tankene flyr fort til varmere stunder.


En god kopp te og bloggen hører også til kvelden når man trenger å lade opp batteriene etter en slitsom arbeidsdag.


Boken er absolut å anbefale. Den besvarer mange spm. ang hage og plantedrift. Noe som alle hageglade burde ha i bokhyllen.




Noe inspirert blir man. Så her har jeg laget et lite drivhus med skudd. Håper at dette skal bli flotte planter jeg kan plante ut med tiden.



På mange hagesentre har jeg sett slike stativ som plantene kan klatre i. Men jeg tenkte at dette kunne ikke vre så vanskelig å lage selv. Så jeg prøvde meg, og jeg syntes ikke det ble så verst, her håper jeg på å plante blomkarse, og se den klatre oppover.



Det er nok ikke bare jeg som planlegger utelivet. Mange sitter nok hjemme å legger flotte planer for hagen i sommer. Gleder meg til å se alle de flotte hagene i sommer:)
Ha en flott kveld folkens.

2 kommentarer:

moa sa...

hei kjære venn -
..for et koselig innlegg.
Ser så koselig ut, med tekoppen, levende lys og en hagebok..!
Det er litt av sjarmen synes jeg, å sitte og planlegge og drømme om hvordan det kan bli ute i hagen - etterhvert..
kos deg videre du!
moaklem

Josefine sa...

Halloen...sitter du med nesen nedi hageboken enda..? Den så kjempefin ut...så kjekt å sitte og planlegge hage!! Snart kan du være ute å grave i jorda hver kveld om du har tid...så herlig årstid dette.

Koselige bilder...og flott ny header! Stooor klem