søndag 12. april 2009

På tide å ta frem de grønne fingrene...



Våren er her. Og det er på tiden å ta frem de grønne fingrene og starte på hagearbeidet.




Her går det i hagearbeid hele dagen. Og på hagesenteret fristet stemoren veldig.


Virkelig en flott blomst å starte med på våren. Deilig bare det å se noe som spirer og vokser.

For ikke å snakke om de flotte fargene. Men det var ikke det eneste som fristet. Disse flotte sink bøttene ble også med hjem.

Den lille spiseplassen ute ble plutselig mye koseligere. Enda bedre blir det når vi får malt ferdig huset, som dere ser er det ganske slitt;)

Kan man unngå å få vårfølese av dette?

Det er ikke alltid de dyreste løsningene er de flotteste, denne varianten liker jeg også godt.


Litt innesysler blir det om kvelden når man må trekke inn. Så denne puten har blitt til, trykket på den er virkelig vår-inspirert. Pelargonia og sommerfugl.
Nyt den siste fri dagen folkens. Det skal jeg;)



7 kommentarer:

Crinoline sa...

Nydelig vårstemning hos deg.Her skal jeg også snart få pyntet litt ved inngangspartiet.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flott du har pynta!
Stemorsblomster er bare så herlige, og så tåler de litt kulde også:)
Liker så godt slike vannkanner i sink...har bare ikke funnet slike ennå.
Her går det i påskeliljer ute ennå, har sådd stemor men må nok kjøpe noen til mine vokser seg store nok.
Ønsker deg en herlig 2.påskedag!
Stor klem:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Glemte å si at den puta di var helt nydelig!!

Solveig sa...

Hei hei:)
Tusen takk for at du er så god å legger igjen fine hilsner til meg!! Det setter jeg veldig pris på. Selv om jeg har vært litt vell sløv på å svare den siste tiden.

Så gøy at du også har en mini pc,de rosa er jo bare så fine!! Han så etter en hvit en til meg,men de var utsolgt,å siden han skulle overraske meg på lørdag,så ble d en i sølv. Men den er da like bra fordi:) Har ikke ønsket meg en sånn,men det er selvfølgelig stas når man får en:)

Så utrolig koslig det ble hos dere!! Stemor er utrolig fine blomster,som har så flotte farger. Ser ut som du har kjøpt en 10 pk du og?? Lekkert det cafe settet ja,har sett på det jeg og;) Men vi har ikke så mye ute plass. Kjempe fine sink bøtter,de ble perfekt til stemorene. Så smart med en metalboks slik, lekkert:)
Nei nå er det herlig å være til.. Med blomster ute,og sommeren på vei! (selv om vi gjerne kan droppe den verste pollen sesongen for min del;)

Du får kose deg på bursdag hos farmoren din!!
Stor klem:)

Som mine dager er sa...

Hallo. Lenge siden sist jeg var på besøk hos deg. Du er så flink til å legge igjen kommentarer hos meg og du skal vite jeg setter pris på det. Men jeg har etter hvert vært så heldig å få så mange besøkende at jeg nesten ikke henger med lenger. Da må jeg i såfall gå over til å bli heltidsblogger ;-)

Du har tatt på deg de grønne fingrene ser jeg. Det er riktig så gøy å holde på ikke sant?! BLomster gjør underverker på en terrasse, veranda eller hvor det er man foretrekker å sitte. Det er balsam til sjelen. De fine zinkbøttene med blomstrete håndtak har jeg også funnet i en av trondheims butikkene, og de står i vinduskarmen på gjesterommet og pynter opp med noen små petunia/surfina.

KOs deg med våren du også.

Klem fra Marit

Havfruen sa...

Ja, disse bildene ga skikkelig vårstemning. Flotte bilder.

Her blomstrer hviveisen og det er tidlig. Men gode soldager hjelper på.
Må vel finne turen til en gartner snart her også:)
Nyt kvelden!

Josefine sa...

Heisan...ja her var det vårstemning:) Så fint du har pyntet med stemor...og sinkpottene var kjempesøte! Det blir så koselig i hagen med en gang det kommer litt farge:)

Gratulerer med ny pute, den var kjempesøt! Ønsker deg en fin ukestart min venn, stooor klem