søndag 15. februar 2009

Valentinekake...

Er man på diett bør man styr unna denne. Men om man ikke er det, er det absolut en kake å prøve.

SKJOKLADEKAKE MED VANILJEKREM OG VALNØTTER:
Ingredienser:

2egg
1 1/2dl Sukker
3 dl hvetemel
1 3/4 dl melk
50g margarin
1 1/2 ts bakepulver
3ss kakao
2ts vaniljesukker
1/2 boks valnøtter

Fyll:
2/3 boks Vaniljekrem

Topping:
Kokesjokolade
Margarin
1/3 boks vaniljekrem




1 Visp eggedosis av egg og sukker
2 Hell i smeltet margarin og melk
3Sikt alle de tørre ingrediensene, og vend dem inn
4Hell røren i en smurt form, stikk deretter valnøttene ned i kaken
5Stek kaken i 40min på 175 grader


La kaken avkjøles litt før du deler den i to, og fyller den med vaniljekrem.

Topping:
Smelt en plate kokesjokolade i vannbad, ta bollen av vannbadet når sjokoladen er smeltet.
Tilsett en spiseskje margarin (ikke smeltet) til sjokoladen. Avkjøl blandingen i kaldt vann, tilsett vaniljekremen når blandingen er kald.


Pyntet med sølvkuler, valnøtter og sjokolade-blonder.
Her har dere oppskriften, absolutt værdt et forsøk. Lett og kjapp og lage.

Nå skal jeg sette på kaffen og kose meg. Ha en flott søndag.



9 kommentarer:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så kjekt at du legger ut oppskriften ,den bare må prøves!
Problemet er bare at jeg må vente til morgen, må jo ha valnøtter og vaniljekrem(noe jeg ikke har i skapet..)
Den så lekker ut...sukk
Ha en flott søndag videre!

anneskreative sa...

Dette så kjempegodt ut,,,,,jeg bare elsker sjokoladekake.
Ha en fin søndag,,,,og kos deg med kake,,,,om du fortsatt har litt igjen.
Anne

Josefine sa...

Gosh..dette så godt ut!
Sjokoladekake er noe av det beste jeg vet..det er valnløtter også. Denne kaken skal jeg prøve, takk for oppskriften!

Ønsker deg en fin uke, stor klem:)

Crinoline sa...

Dette så deilig ut,men prøver å styre unna de store utskeielsene nå. Den er jo også nydelig å se på.

moa sa...

hei til deg..
for en kake...
er det 2 ting jeg bare elsker å spise, så er det sjokoladekake og vaniljekrem...
så her sier jeg som ole brum:"ja takk - begge deler.."
denne MÅ jeg bare prøve å lage mmmmm.....
ha en fin ukestart i morgen!
klem moa

Torunn sa...

Diett ja.....det prosjektet der har jeg gitt opp :-). Kaken ser heeelt nydelig ut!

Klem

Marias skriblerier sa...

Ååååå denne kaken så jo bare nyyyydelig ut!!

Solveig sa...

For en lekker kake:)
Hjerteform også, passet perfekt til en slik dag!

Anonym sa...

Så deilig denne kaken ser ut...