fredag 13. februar 2009

Trappen min er nesten ferdig...

Når man holder på å pusse opp virker det som en evighet til ting er ferdig. Men når man først kommer til mål med et prosjekt, så gleder man seg over det i evigheter.

For en stund tilbake hadde Marit fra Som mine dager er, et innlegg om at hun holdt på å male trappen sin. Da gledet jeg meg sånn til jeg kunne poste et lignende innlegg. Vi har holdt på å pusse opp gangen siden sommeren.


Det har ikke vært bare bare å pusse opp denne trappen. Dette huset har (som jeg har sagt tidligere) vært pusset opp på 70tallet. Så her var det lagt linolium i prappen. For å få av dette har vi først måttet varme opp alt med varmepistol, så skarpe av alt limet. så pusse og pusse og pusse og pusse disse trinnene. For så å male dem.
Siden vi har alle soverom i 2.etg så har vi heller ikke kunnet male alle trinnene samtidig. Men nå er vi i mål med malingen. Det eneste som nå gjennstår er antiskli-listene. Jeg tror det kommer til å bli veldig bra når de kommer på, for de blir felt ned i trappen.

Så siden oktober i fjor har vi holdt på med denne trappen, og nå er vi nesten i mål. Jeg vil si at det var absolut værdt det. Det er en flott trapp. Fargene vi har valgt er hvit og sjokoladebrun. Syntes dette ble en herlig og varm kombinasjon, noe som jeg mener er viktig siden dette er det første som møter deg når du kommer inn i huset. I motsetning til fargene som var der før, gulhvite vegger, lysegrå lister og svart gelender.
(jeg vet jeg burde har fjernet jakken min før jeg tok bildene, men jeg trodde ikke den ville syntes så mye)
Ellers må dere alle sammen ha en flott fredag. Klem fra meg.


8 kommentarer:

JK sa...

Litt av en jobb!! Men guri malla så fin den ble! :D
Dere er kjempeflinke!
God helg:)

anneskreative sa...

Hei!
så lekkert det ble,,,,tarpper er jo ikke det raskeste og pusse opp,,så jeg skjønner dere har hatt litt av en jobb,,,,men så fint det ble,,,,
Skjønner at vi to bor i samme by,,,,,så kanskje vi snakkes en dag,,,,,
Har vært en tur på bruktbutikken i Nansetgata i dag jeg, og fant en koselig emalje bøtte,,,,Skal vise den fram en annen dag.
Er stadig innom der og kikker litt,,,,og noen ganger blir det handling.
Ha en fin helg
Anne

Maliva`s verden sa...

Wow.ble jo kjempelekkert.....Vet du har hatt en jobb bak deg med å få det så fint.God helg til deg fra Maliva

Josefine sa...

Hei min venn...

Gratulerer med ny trapp!! Den ble kjempefin, stilig med mørkt og lyst. Det har jeg i min trapp også, er veldig fornøyd med det.

Skal si dere har jobbet..og så fint du har pyntet på veggen. Du/dere har god smak:)

Så må jeg få takke deg for alle de koselige hilsener hos meg..det varmer. Ønsker deg en god helg, en ekstra stor hjerteklem fra meg til deg.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempeflott trappa er blitt :) Nydelig! :) Håper du har ei herlig helg! Godklem :)

Magdalena sa...

virkelig flott og herkapelig...!
god helg til deg~~¨

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Mye arbeid med oppussing, men du verden så flott resultatet ble!
Likte fargen på trappa, den stod fint til veggene.Dette kan du være stolt av!
Ønsker deg en fin valentins kveld,
kos deg masse!!

Anonym sa...

Nydelig trapp og forstår godt at det har vært litt av et prosjekt. Men det er nå verdt det år en ser det flotte resultatet. Artig å se hvor flott det blir hos dere. Takk for at du la igjen en hyggelig kommentar i bloggen min. Jeg ønsker deg en flott uke..