lørdag 10. januar 2009

Våren kommer i hus

Først vil jeg vel begynne med å fortelle om hvorfor jeg ikke har blogget så mye i det siste. Det har vært litt mye som har skjedd her hjemme. Noe sykdom, en god del jobbing pluss at vi prøver å fa ferdig noen romprosjekter vi har begynt på tidligere. Så nå som ting er litt mere oversiktilig håper jeg på å kunne klare å henge med en stund her på bloggen.


Jeg som mange av dere andre løpt til butikken for å få tak i Primula. Så jeg har virkelig kost meg i kveld, med primula på bordet. Hortensia var også å fa tak i nå, så dette var også noe jeg måtte ha med hjem. Så om ikke det var nok, så har jeg fått pakken min fra Hageliv.no idag. Kjempefin nettbutikk som absolutt er værdt besøket. Derfra fikk jeg en fin
forstøverflaske og en fil de fer kurv.




Denne søte boken fikk jeg med i pakken fra Hageliv.no. Kjempe koselig bok, vet ikke helt hva jeg skal skrive i den enda, men noe blir det jo:)





Denne lyserosa Hortensian kom mannan min hjem med til meg idag. Kjempe koselig!

Her er den bringebær-fargede jeg kjøpte selv.

Håper der alle sammen kommer til å ha en fin helg!

5 kommentarer:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

God morgen!
Måtte bare titte innom på morgenkvisten(morgenfugl), og så vakkert med primula i den kurven.
Liker veldig godt Hortensia, har en hagehortensia som må bæres inn hver høst.Tåler nok ikke stå ute på vinteren her.Men flotte er de.
Ønsker deg ei super helg!!

Hulda sa...

Så fint det var på bordet ditt med den fil de fer-kassa. Nydelig med primula i den. Det så jeg de hadde fått på hagesenteret i går da jeg var der. Men, det ble altså st.paulia på meg. Er så glad i de blomstene, og greier å få de til å blomstre lenge, og flere ganger. :)

Boka så også fin ut, og hortensiaen da. :) Ja, det er deilig med andre farger nå etter jula.

Ønsker deg en fin søndag!

Josefine sa...

Hei..så dumt med sykdom da..!
Her var det litt vår ja, nydelige blomster:) Herlig at det går mot lysere tider. Ha en fin søndag, klemmer fra Josefine

Knut Olav sa...

Hei. - Måtte bare innom for å svare på spørsmålet ditt om cyclamenen. - Den ER en alpefiol, men en mye mindre, og tøffere liten krabat enn plantene vi ofte har i stuene våre rundt juletider. - De kommer stort sett i de samme fargene, - fra hvitt til sterk rosa, men jeg har ikke sett knall røde av de små - det har jeg bare sett på potteplanter!

Fin blogg du har forresten, - jeg tenker jeg skal følge med litt på den! ;-)

Hilsen Knut Olav

Solveig sa...

Hei:)
Endelig er jeg innom deg igjen!
Bekklager den lange tiden,men migrenen lar meg ikke få hvile..

Så utrolig fine bilder du viser oss! Flott med vårlige blomster i hus:) Hjelper alltid på humøret.

Kjempe fine ting du har kjøpt deg, jeg har likedan bestøver flaske;)

Glassklokken min er en gammel pressglass klokke ja;) Ca 100 år gammel,kjøpt for en 10 er på loppis!

Håper du får flere rolige dager framover;)

Stor klem til deg!