fredag 5. desember 2008

Julevask og julebakst

Det har vært litt stille fra meg i det siste. Men det har vært litt og gjøre hjemme. Litt oppdatering fra de siste dagene. På onsdag laget vi marsipan-chips, det er noe vi er veldig glad i. Vi er jo bare to, og vi får ikke så mye besøk i julen. Så vi gidder ikke bake så veldig masse. Jeg kjøper ferdige pepperkaker, også lager vi marispan-chips og kransekakestenger.

På torsdag, vasket jeg hele kjøkkenet(skoffer,skap, kjøleskap, stekeovn, oppvaskmaskin...) og resten av huset. Hengte opp jule-gardiner på kjøkkenet og fikk satt opp adventstaken. Så nå er det ferdig vasket til jul. På kvelden bakte vi kransekakestenger.

Her ser dere bilder fra marsipan-chips bakingen. Veldig enkelt og greit. Marispan i tynne skiver, pensle meg egg og strø på perlesukker. 5min i ovnen på 200gr.





De ser ganske fristende ut, og ja de er kjmpegode.


4 kommentarer:

Størhuset sa...

De så jammen gode ut, og så lettvint da,I like:0)God helg til deg

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du har virkelig stått på! Jeg har ennå en del vasking igjen, men med litt julemusikk går julevasken unna..
Nå fikk jeg veldig lyst på slikt marsipangodt...
Ha en fin lørdag!!!

Solveig sa...

Hei hei:)
Så mye du får gjort da!
Mm, så veldig godt ut..
Aldri hørt om sånne før heller.
Enig med deg,bedre å bake lite og det man liker enn en haug med ting man ikke spiser opp.
Her i huset er det kun jeg (av to!) som liker julekjeks/kaker. Så jeg får alle kakemennen mine for meg selv:) For det er min favoritt!

Ønsker deg en fin 2 søndag i advent:)

Hulda sa...

Så fint soverom dere har. Sover nok godt der. :) Her har jeg ikke bakt noe til jul enda, men det kommer. :)