søndag 4. januar 2009

Søndagstur i minusgrader...brrr!

Dagen idag har vært en sløv dag. Vi sto opp sent (litt for sent faktisk) dusjet og spiste frokost, etter dette bestemte vi oss for å gå en tur. Vi pakket oss inn i jakker, sjerf, luer og votter. Siden vi er så heldig og ha en vakker kyststi i bakgåren er det jo ingen grunn til å sitte inne idag.


Det hadde også kommet noe snø i natt, så det knaket godt under skoene i det vi gikk mot vannet. Det har ikke vært snø siden rett før jul, så det var deilig med litt ordentlig vinter, ikke bare minus grader. På stranden ligger isen som har blitt blåst opp på stranden i vinter. Store og små isblokker om hverandre, vakkert.
Etter ca. 10min ute. Kjente vi at det var litt for kaldt til å gå den lengste turen. Med -8 grader kald bris og fukten fra havet ble turen kortet drastisk ned.

Men det viktigste var jo det at vi fikk oss litt frisk luft. Vi fikk se en nydelig solnedgang og vi fikk tatt noen bilder av frosne Larvik.


20min senere var vi tilfreds med turen, og bestemte oss for å begynne og gå hjemmover.



Etter noen vakre inntrykk og frostskader;) Var det deilig og komme hjem. Nå er det ikke lenge til jeg skal i bursdag til min søster som fyller 20år idag. Og etter det var ennå en helg over. Litt trist, men det er vel ikke så lenge til det kommer en ny en.
Ha en ellers fin søndag alle sammen!




4 kommentarer:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flotte bilder fra turen!
Likte så godt det med isflakene, vakkert!
Kaldt her også, over -18grader i natt. Så det ble en kort tur på meg. Godt å komme seg ut selv om det er kaldt, og ekstra godt å komme inn igjen etterpå. Kose seg med varm sjoklade, te eller noe annet godt.
Ha en fin kveld!

Anitas hus sa...

Så nydelige bilder.
Brrr, ja det er kaldt om dagen. Jeg liker ikke kulde men må ut å gå tur allikevel, sånn er det å ha hund;)
Nå er det vel meldt litt mildere fremover og det passer meg godt^^,) Ser frem til våren jeg, selv om det kanskje er litt tidlig;)
Ha en fin uke!
Klem:O)

Josefine sa...

Så flotte vinterbilder! Her hos oss er det kaldt og varmt om hverandre.I går var det full vinter, i dag morges pøs regnet det når jeg dro på jobb..i kveld er det kaldt igjen. Ha en fin uke, klem Josefine

Unknown sa...

Sååå fine vinterbilder, slik ser det ut her også...vi som er heldige å få bo ved kysten.
Jeg liker godt å gå langs brygger og på stranden selv nå som det er vinter.Takk for hyggelig kommentar, koselig at du likte boken Sjarmerende Gjenbruk .
Klem...Ellen