lørdag 17. januar 2009

Feiring, avleggere og helg.... NYDELIG!

Idag har det skjedd mye, vi sto opp litt sent. Ikke så ofte jeg har fri lørdagene så benytter anledningen til å sove ut litt når jeg kan. Deretter sendte jeg mannen min ut for å handle inn det siste vi trengte til selskapet.

Jeg bakte muffings, vasket og ryddet. Og vips var klokken 15.00 og folkene kom. Bestemoren til min mann hadde med seg dette flotte kaffe serviset til oss. Det er stavanger flint, er ca 50år og har aldri vært brukt. Jeg ble så glad. kjempemoro å få noe som har vært i familien i mange år.





Hun hadde også med seg denne søte lille fløtemuggen som vertinnegave. Kortet fulgte med.
Etter kaffe og kaker ble det litt mere oppusingsjobb på meg. Ikke det at jeg klager, jeg elsker jo å se forandringen i noe jeg gjør selv. Vi har jo holdt på med trappa i gangen helt siden sommeren. Og idag kunne jeg male det første trinnet. Det gjennstår fortsatt mye pussing. Men jeg ser en ende på det nå.


Når dette var gjort, var det på tide med litt helgesysler. Blomster er jo noe av favorittene, og som jeg nevnte i det forrige innlegget, så legger jeg mye avleggere nå. Noen av disse ble plantet, og nye avleggere er tatt.




Ellers står det primula, hortensia og st.paulia i hele huset og gleder alle som måtte komme til å legge sine øyne på dem.
Håper mine mange blomsterbilder gleder dere der dere er også. Ha en fortsatt fin helg. Klem fra meg.












6 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Jeg ELSKER blomster og får aldri nok! Og de kaffekoppene - herregud - vokt dem som gull! De var helt unike. Gratulerer.

Artig å høre at det ikke bare er oss som pusser opp. Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet hos deg også ;-)

Vi blogges.

Klem fra Marit

Mia sa...

Så koselig å få slik en herlig gave. Kaffekoppene var virkelig flotte, og tenk at de har aldrig vært i bruk, og enda er 50 år gamle, utrolig! Fløtemuggen var også bare søt, koselig med slike gaver, spesielt når de har tilhørt familien. Heldig er du!

Torunn sa...

Håper du hadde et hyggelig selskap i går :-). Slike kaffekopper hadde jeg engang......aner ikke hvor de er blitt av og det er KRISE! De har vært med på noen flyttinger og jeg er stygt redd de er gått tapt.
Pass godt på dine :-)

Nyt søndagen!
Klem

Solveig sa...

Hei hei:)
Så koslig dere har hatt det da!
Gøy med bursdags feiring og god hjembakst:) nam nam.

Så utrolig heldig du var som fikk det service! Det er så utrolig flott synes jeg:)
Lekkert,stilrent og klassisk synes jeg da;) Disse er verdt mye itilegg.

Den mugga var jo super søt og da:)
Så heldig!
Flink du er med avleggere da:)
Gøy å holde på slik synes jeg også.

Ønsker deg ei super uke!!

Solveig sa...

Wops,var ikke helt ment slik det hørtes ut:)
Stasen er jo at man har fått det av noen som man er glad i!
Da er det ikke så farlig hva det er verdt nei.
Men jeg tenkte på en samle måte så er det verdt en del.
Men ikke det at dere vil selge det nei;)

Hehe, luring du ja:)
Pelargonia er jo så fine da!
Blir spennende å prøve det også.
Jeg gleeeder meg også til sommeren:) Mer det enn våren,siden jeg er hyper allergisk mot alt som heter pollen,gress osv.. Men så er jeg et sommer menneske så det er bedre enn vinter uansett;) hehe!

Ha en super kveld du også:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Blomster får man aldri nok av!
Så vakkert pynta hos deg, og de herlige koppene. Virkelig fantastiske,dere var kjempeheldige!
Og den skjønne mugga..
Koser meg på besøk hos deg, vakkre bilder!
Ha en flott kveld!!