søndag 7. juni 2009

Jeg vil huske å føre historien vidre...

...men jeg vil heller ikke glemme å lage min egen.

Jeg blir veldig fort sjarmert av gamle ting, som har vært i familien eller som er jeg drømmer meg helt bort i når jeg finner dem på loppemarked. Men jeg tenker at det er viktig både for meg og mine etterkommere at jeg også legger inn litt ting fra meg og min tid. Og kombinasjonen blir herlig.

På badet idag serverer jeg såpe, bomull og bomullspinner. Her står det en god miks av det jeg vil kalle; historie fra meg, mine og de jeg ikke kjenner.
Sinkfatet har jeg fått av min bestemor når jeg var liten. Å jeg elsker det! Det er ikke noen flotte utpressinger på det eller noe, men det er bare så flott, slitt og enkelt. Den koselige heklede duken fant jeg på et loppemarked. Den er det sikkert noen som har brukt god tid på en gang i tiden. Vakker!

Skålen jeg har den lille glassklokken på har jeg også fått fra mine besteforeldre. Herlige små roser med en flott gullkant. Og de nye såpene fra kremmerhuset blir virkelig fremhevet her.
Den lille glasskrokken jeg kjøpte igår står også sammen med alt det gamle, og den gjør seg fint der. En god blanding av arv, nytt og lopper gjør med virkelig glad når jeg går inn på badet.
Ha en flott søndag alle sammen.

11 kommentarer:

M sa...

Den vesken var fin og gammeldags....men uten reim?
Uansett, veldig pen...
Skal si du har koselige ting på badet!!
Klem fra meg

Unknown sa...

Alltid kos å lese dine betraktninger over brukt og gammelt og arv og historie...

Og Nannimannen har fått bloggedamenes øyne vendt mot seg, haha, jeg vet ikke hva han pønsker på..

selv har jeg blitt memet, noe nytt her i Bloglandia, laaaangt innlegg, men man kan med fordel skumme igjennom endel av det ;o) Sjekk innom :)
Klem fra Nanni :)

Vibeke sa...

Hei igjen :)

Sjarmert av gamle ting jeg også som du jo vet og ikke minst sjarmert av slike innlegg som dette, du har så herlig måte å skrive på. Du er virkelig blitt en av mine norske favorittblogger, blir inspirert av deg så jeg frem til maaaaaaaaange slike innlegg fremover...og flere treff med deg :)

Klem
Vibeke

Vibeke sa...

Så hyggelig at det varmet kjære deg, mente hvert eneste ord :)

Du kan gjerne bruke maillinken som ligger på bloggsiden min, gleder meg til å se! Fint å ha mulighet til å bruke mail til hverandre også, hender jo at det er noe en ikke vil ta over bloggen...

Kveldsklemmer
Vibeke

Vibeke sa...

Fort gjort å glemme å skrive alt jeg hadde tenkt, er jo så mange gamle skatter som øynene faller på når jeg kommer inn hit til deg at jeg begynner å drømme med en gang jeg vet du :) Skulle jo egentlig nevne det skapet fra bladet, skjønner ABSOLUTT hva du mener! Falt pladask for det jeg også, så vi får håpe at det plutselig dukker opp to slike...et til meg og ett til deg..fnis.

Klemmer fra maseguri

TUSEN takk for koselige ord fra deg også, du er så god!:)

Vibeke sa...

Nå ble jeg skikkelig flau fordi jeg skulle jo egentlig skrive slik i den forrige kommentaren:
et til DEG og et til MEG....
kan jo ikke skylde på vinen lenger heller nå :)

MariMaja sa...

Nydelig flott var det rett og slett;)
Klem fra Maja

Josefine sa...

Hei hei...
så fint du har det på badet! Et koselig innlegg fra deg dette:)
Ønsker deg en fin uke min venn,
stor klem

Crinoline sa...

Hei.Så fint at det ble et hyggelig bloggtreff.Pent har du pyntet på badet også.synes det er så fint at gamle ting blir tatt vare på og brukt.Ønsker deg en fin uke.

moa sa...

hei søte deg -
...for et nusselig innlegg om historien som skal føres videre..
og så herlige bilder...det er skjønt med mixen av nytt og gammelt, blir så sjelfullt...
jeg fniser enda jeg - av sokker under bordet, og nærbildet ev kakaosøl, hihi....
nå er det nattinatt!
moaklem

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Takk for et kjempkoslig bloggtreff. Er allt begynnt å glede meg til neste jeg:)

Så herlig innlegg. Det går rett hjem hos meg vet du.

Nattaklem
:)