mandag 8. juni 2009

Og bevege seg utenfor komfortsonen...

..gjør at man noen ganger tar de beste valgene, de mest kreative og de man trives med lengst.
Men hvor langt skal man egentlig gå?

Som sikkert noen av dere vet så har jeg en stue som har ventet på opppussing, og den ønsker jeg jo da å bli såpass fornøyd med at jeg slipper å gjøre noe drastisk med den på en stund. Så jeg tenkte at her må jeg ikke bare det som jeg finner komfortabelt nå, men noe som jeg trives med i lengre tid. Jeg finner det ofte litt vanskelig å ta slike avgjørelser, men jeg hadde igrunn bestemt meg for å legge tape i stuen, det er brystpanel her også,og den skulle får bli hvit og over ville jeg legge en herregårdstapet.

Er det mulig egentlig, herregårdstapet... hva tenkte jeg på, det er jo ikke meg det. Så derfor kan man noen ganger spørre seg? Hvor mye fryder egentlig de store forandringene?

Valget falt ikke på hvit som er fargen innenfor min komfortsone, men den falt på lyseblå. Den er fortsatt lyst og luftig, men samtidig fargerik og glad. JA!
Det høres mere ut som meg:)


Litt dårlige bilder, men her ser dere før: Kaffe latte farge på veggen og to andre lyse brune toner på lister og brystpanel.
Sånn er det nå (eller blir det nå). Høyglans hvit på lister og lys blå på veggen, mens brystpanelet får en vanlig hvitfarge.

SOMMER ER...
Det er en ting jeg venter sååååå lenge på om sommeren, Det kan minne om et speilegg eller et skolebrød. Vet dere hva det er? Jo det er PRESTEKRAGER.
Hvert år når jeg kjører forbi skråninger ned mot veien jakter jeg på de nydelige blomstene. Og hvert år blir jeg lurt av visne løvetann.
Men NÅ er de kommet og sammen med sukkertopp er de en av mine absolutte favoritter og plukke.
Igår plukket jeg en hel kurv av dem. Å så flotte som de er. De er en flott oppsats bare sånn de ligger her.
Men de skal fylles i kopper og kar og pyntes opp med inne. Og alt kan brukes som vase, det har jeg funnet ut. Jeg syntes nesten det er vakrere med blomster i norgesglass eller en vinkaraffel enn en vase.
Og her står de alle sammen, klare til å pynte opp huset mitt:)
Ha en flott dag alle sammen. Nå er det snart jobb på meg:)

11 kommentarer:

moa sa...

hei,hei lille fnisejenta:0)
...så bra at du ler, hihi...
du vet jo at en god latter forlenger livet....!!
for en skjønn lyseblå farge du har malt...nordisk stemning, husker du vi snakket om det...vakkert ble det!
og så skjønne blomster, ah!!! en deilig tid vi har nå..
ingen koppeinnlegg, nei..hihi!!
men så du at jeg har laget header med bilder...og endelig ble jeg fornøyd (ikke værst)
..ha en fortsatt fin mandag!
moaklem

Josefine sa...

Hei på deg...skal si du er kreativ om dagene! Kjempefint du har malt...i skjønne sarte farger.
Ja nå er det bare å ta for seg på blomsterengen...rødkløver og prestekrager er helt nydelig! Har nesten samme bukett på mitt utebord...men har puttet litt smørblomst oppi også:)

Ha en fin kveld...stor klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så masse nytt hos deg siden sist:)
og så mye flott!
Rødkløver og prestekrager er favoritter hos meg også..nydelig sammen!
Ble nydelig med den lyseblå fargen:) Her skal soverommet snart pusses opp, det er eneste rommet vi ikke har pusset opp siden vi flyttet inn..huset er fra 1927, så det har vært masse å henge fingrene i.
Men det er jo så gøy å se forandringene...
Ha en fin mandagskveld!!

Vibeke sa...

Den blåfargen var vakker- me like!

Morsomt å treffe folk som en ler så godt sammen med som vi gjorde, latteren har sittet løst hos meg også etterpå :) HERLIG!

Gode klemmer til deg

Vårt Hus sa...

Det så ut til å være en herlig blåfarge. Håper vi få se flere bilder etterhvert.
Hva er vel som en buksett markblomster!?! Husker da jeg var liten- da syntes vi at prestekrage luktet tåfis- hihi. Det er en herlig blomst- og spesielt når den står tett i tett langs enga- eller i en flott oppsats på bordet ditt.
Ha en flott uke. Klem Yvonne

Vårt Hus sa...

God morgen
Vinduskassene har jeg kjøpt for flere år siden hos www.trollieske.no Husker ikke helt hvilket merke det er, men det kan ha vært Nordahl muligens. Bare send Merethe en mail og spør. Ellers så er de ikke så vanskelige å lage heller tror jeg.
Ha en flott dag- klem Yvonne

Unknown sa...

Nydelig farge Frøken.
Ble litt overrasket over valget. Men det lønnet seg ser det ut til :-)

Ofelias Hus sa...

Jag älskar också prästkragar...det är verkligen ett sommartecken..

Ljuvligt!


Kram,
Anette

Størhuset sa...

Nydelig farge, så dus. Prestekrager er nydelig, men har ikke kommet frem ennå her.Plukker buketter med villblomster i ett sett om dagen, er så fint med friske blomster inne.Håper du får en flott helg!

Vibeke sa...

Innom for å ønske deg en fin helg!
Tusen takk for bildene du sendte meg, var mange fine :) Begynte å fnise med en gang, det var en herlig dag...

Klemmer

Kjolesnekkern sa...

Fine blomster, god helg fra Marianne