torsdag 9. april 2009

Vår, Påske og spisestue

Hei alle sammen!
Nå er det lenge siden jeg ar fått blogget noe her, tror det er nesten 3 uker siden sist. Men endelig fikk jeg litt tid. For tiden så jobber jeg litt rundt omkring pga den dumme jobbsituasjonen jeg er i, og da blir det mye reising, og lite tid til blogging. Så jeg kan ikke love mye blogging etter påske heller.
Men nå skal dere få en liten oppdatering.

Ja først og fremst så er det påske og VÅR. Så noe pynt er tatt frem, ikke mye men akkurat sånn at man sanser at det er høytid. Litt påskegodt er satt frem, påskeliljer og duker ligger på noen av bordene.
Siden våren nå har kommer for alvor er det på tide å begynne på rengjøringen igjen. Jeg har fått tatt grundig i halve huset, men noe gjennstår fortsatt. I den anledning så er det koselig å forandre litt rundt omkring.


Kjøkkenkroken min har fått gjennomgå litt bytting. Nye tallerkner på hyllen og litt mindre pynt på skapet. Nå skal alt være litt lysere og lettere.

Enklere, lysere og blomstrete. Flott kombinasjon nå på våren.



Jeg prøver jo å vise dere rundt i huset mitt med jevne mellomrom. Så nå syntes jeg det har vært en stund siden dere har fåt sett noe nytt.
Dette er da spisestuen min, her står det en oppussing på planen om ikke så lenge. Hvite vegger og hvitt tak;)

Tunge duker ol. har blitt byttet ut med lyse farger, virkelig en fryd og se lyset strømme inn her nå. Luftig og pent.


Hjørneskapet har i vinter gått fra brunt til hvitt, jeg er så fornøyd. Spisestue bordet og stolene står for tur neste gang, de bli også hvite. Duken er et gammelt overlaken jeg har arvet.

Ellers i påsken så ar vi mye og henge fingrene i. Vi holder alt på i hagen, mye som skal gjøres ute i år. I kveld skal vi på fest, i morgen skal vi ha middagsgjester og utover det er det en del familiebesøk og middagsbesøk som står på planen.
Her ser dere at jeg har fått blåveis i hagen alt, jeg syntes de er virkelig flotte.
Håper dere alle koser dere masse i påsken. Nyter det flotte været (for oss som har det).
Mange klemmer fra meg!

3 kommentarer:

Størhuset sa...

Så vårlig og fint du har pyntet hos deg, deilig med litt lettere farger nå det er lyst ute. Var en tur på Plantasjen idag, og det kriblet litt når jeg så alle blomstene, men er snø hos oss ennå, så jeg må nok vente litt. Ha en flott påske!

moa sa...

hei,hei..
så koselig å høre fra deg igjen -
har savnet deg, vet du!
..så påskete og vårlig det er hos deg, og tatt rundvasken har du også..jammen er du flink! enig med deg, det er deilig å ha det lyst, lett og ja, gjerne blomstrete - nydelig i hylla di..
koselig innlegg som alltid fra deg - kos dere videre med middager, fest og ferie..
moaklem

Hulda sa...

Kjempefin tallerkenhylle du har! Søtt servise også. :) GOD PÅSKE!